آموزشی

چاکرای دوم ( چاکرای خاجی )

وظیفه این چاکرا به انرژی نارنجی رنگ است این انرژی به ما قدرت لذت بردن از زندگی زمینی شامل لذت روابط جنسی مزه غذاها و هر بخشی که در ادی محسوب می‌شود را می‌دهد از طرفی موجب اشتیاق و خلاقیت می‌شود چاکرای خاجی با نام سانسکریت سوادهیستانا مسئول بیداری پرانا و منبع تمام احساسات نهان است چاکرای خاجی با ذهن نیم آگاه و با حالت سستی و خواب آلودگی در ارتباط است.

نام سانسکریت: سوادهیستانا

محل قرارگیری: بالای استخوان خاجی، تقریبا بالای اندام تناسلی و پایینتر از ناف

رنگ: رنگ نارنجی (صورتی و قهوه ای)

عطر: چوب صندل، نارنج

عنصر: آب

نماد: انرژی

حس: چشایی

شکل: نیلوفر شش پر

مانترای چاکرای دوم: وااام _ vam

غدد و هورمون مربوطه: غدد جنسی، پروستات (استروژن و تستسترون)

حرکات یوگا: رقصنده، الهه، کبوتر 

 

بخش های مربوطه: قسمت لگن، اندامهای تولیدمثل، کلیه‌ها، مثانه، تمام مایعات بدن مثل خون، مایع لنف، شیره معده، اسپرم، اندام‌های جنسی مثانه کیسه صفرا و قسمت پایین روده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

تاثیرات: به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی ست مربوطه، ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چی نیاز داره و چه چیزی او را خوشنود می‌کند، توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکراست این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص و خلاقیت او پیوسته است.

 

جملات تاکیدی چاکرای دوم: صبح بعد از بیدار شدن یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای تکرار جملات تاکیدی می‌باشد

(من از تمامی زندگی با تمام احساسات و حواسم لذت می برم)

 

عملکرد نامتعادل چاکرای دوم: مشکلات و اختلالات جنسی، ترس از صمیمیت، ناتوانی برای احساس لذت و سرخوشی، سرکوب عاطفی، ترس از تغییر و یا ناتوانی برای تغییر و دگرگونی، احساس گناه، کمبود انرژی عاطفی، نفی یا سرکوب امیال جنسی، زیاده روی در رابطه جنسی، دودلی و تنش و خشونت نسبت به جنس مخالف، این چاکرا در ناحیه شرمگاهی قرار دارد و اندامهای جنسی و مثانه را کنترل کرده و به آنها انرژی می دهد.

 

علائم فیزیکی عدم توازن چاکرای دوم: مشکلاتی در اندام‌های تناسلی، مثانه، اختلالات قاعدگی و عملکرد جنسی، مشکلات سیستم ادراری طحال و کمر، روده بزرگ را تجربه خواهید کرد.

 

روش توازن چاکرای دوم: این چاکرا نشان دهنده خلاقیت و توازن احساسی است. داشتن ارتباط خوب با اطرافیان با حفظ مرزهای شخصی، لذت بردن از تجربیات جدید، مستقل بودن، منضبت بودن، مرزهای سالم داشتن در روابط خود، شما رو خوشبین و امیدوار می کند.

 

چاکرای خاجی کم کار: در لاک خود فرو می روند، در مورد هر چیز بی تفاوت می شوند، عزت نفس پایین، بی‌تفاوتی، نوسانات خلقی، نگفتن احساسات از مشخصه آنهاست.

 

چاکرای خاجی پرکار: وابستگی عاطفی زیاد به انسانها، رفتار نمایشی، از لحاظ عاطفی نامتعادل، خیلی سریع عاشق می شوند، رفتارهای شبیه به اعتیاد دارند.

 

فعال سازی چاکرای دوم: یکی از روش‌های مهم در فعال‌سازی چاکرای دوم تماشای مهتاب یا لمس آبهای زلال خارج از شهر می باشد بخصوص در زمان ماه کامل احساسات شما را زنده می کند و سبب می شود پیام روحتان را از طریق تجسم و رویایتان بگیرید. تماشای آبهای زلال طبیعی یا خوردن آنها یا ماندن در چشمه آب در پاکسازی آن تاثیر می گذارد. مراقبه با تصویر نور نارنجی و ورود رنگ به آن چاکرا می چرخد و از آنجا خارج می شود یا پوشیدن لباس نارنجی باعث متعادل سازی چاکرای دوم می شود تکرار مانترای (وام) بصورت کشیده، استفاده از سنگهای طبیعی نارنجی که در مطالب پایین تر نام بردیم.

 

رنگ درمانی: رنگ درمانی یکی از محورهای اصلی تعادل در فعالیت چاکراهای بدن می باشد برای فعال کردن چاکراهای بدنتان کافی است از رنگ مربوط به آن چاکرا در لباس و محیط اطرافتان استفاده کنید برای چاکرای خاجی از رنگ نارنجی در محیط و لباستان استفاده کنید تا سطح فعالیت آن را به حد مطلوبی برسانید همچنین تصویر رنگ نارنجی را نگاه کنید حتی شده بصورت تصویرسازی.

 

سنگهای چاکرای دوم: سنگهای نارنجی، مون استون، تورمالین نارنجی، چشم ببر، کارنلین، کهربا، کلسیت نارنجی، سیترین، لابرادوریت طلایی، کوارتز نارنجی، سان استون، اونتورین نارنجی، اوپال

 

موسیقی درمانی: مناسب ترین موزیک برای فعال کردن چاکرای خاجی موسیقی روان که شادی و سرور ایجاد میکند مثل ریتم های روان رقص های محلی دو نفره، صدای شرشر آب و صدای پرندگان 

 

تغذیه مربوط به چاکرای دوم: میوه های نارنجی مثل پرتقال، نارنج، هویج، انبه، زردالو، کدوتنبل، نارنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *