آموزشی

چاکرای سوم (چاکرای خورشیدی)

وظیفه چاکرای سوم در قبال جسم فیزیکی، اثرگذاری بر متابولیسم است و باعث تبدیل بهتر ذخایر به سوخت می شود محل این چاکرا به دستگاه گوارش نزدیک است و به همین خاطر روی اعمال گوارشی و سوخت و ساز هم اثر می گذارد همچنین چاکرای شبکه خورشیدی مرکز شجاعت، جرات، انگیزه های قوی، پشتکار، استقامت و اشتیاق به پیروزی است.

نام سانسکریت: مانی پورا

محل قرارگیری: اطراف معده، دو انگشت بالای ناف

رنگ: رنگ زرد طلایی، (ترکیب سبز و زرد)

عطر: اسطوخدوس

عنصر: آتش

نماد: عقل، هوش و ذهنیت

حس: بینایی

شکل: نیلوفر ده پر

مانترای چاکرای سوم: رااام _ ram

غدد و هورمون مربوطه: لوزالمعده، پانکراس _ انسولین ( کیسه صفرا)

حرکات یوگا: سلام بر خورشید، قایق، کوه 

 

بخش های مربوطه: قسمت پشت، شکم، قسمت تحتانی، دستگاه گوارش، معده، کبد، طحال، کیسه صفرا، دستگاه عصبی خودکار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

تاثیرات: قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکرا می‌باشد شامل احساس، قدرت کنترل کردن و آزادی وجود از فعالیت‌های ذهنی این چاکرا می‌باشد.

 

جملات تاکیدی چاکرای سوم: صبح بعد از بیدار شدن یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای تکرار جملات تاکیدی می‌باشد

(من به حس درونی و ناخودآگاهم اعتماد دارم)

 

عملکرد نامتعادل چاکرای سوم: احساس گناه، نا رضایتی و عدم آرامش، عدم تایید در دوران کودکی، فقدان احترام درونی نسبت به خود، تاکید بر موفقیت های حرفه ای و میل به ثروت بیش از حد برای گرفتن تایید بیرونی، عیب جویی بیش از حد از دیگران، بلاتکلیفی، قدرت طلب و سلطه گر، بروز خشم بدون کنترل

 

علائم فیزیکی عدم توازن چاکرای سوم: همیشه خسته و کسل هستید و انرژی ندارید ممکن است به دردهای مفصلی و مشکلات کبدی دچار شوید.

 

روش توازن چاکرای سوم: این چاکرا نشان دهنده احساس نیرومند بودن و اعتماد به نفس بسیار بالا، احترام به شخصیت شخص در زندگی و رضایت و سرزندگی نسبت به جایگاه خود، عملکرد بر اساس تجربه و احساسات طبیعی، با خرد و دارای پشتکار زیاد، پذیرش خود و دیگران و احساس تعلق خاطر داشتن، مثبت اندیش بودن، خطرپذیر و مصمم، 

 

چاکرای خورشیدی کم کار: شخصی منفی گرا می شوید و نمی توانید در مورد هر چیزی تصمیم درستی بگیرید.

 

چاکرای خورشیدی پرکار: دچار خشم و حالات تهاجمی می شوید، با دوستانتون سازگاری ندارید، در هر کار کمال گرا هستید

 

فعال سازی چاکرای سوم: یکی از روش‌های مهم در فعال‌سازی چاکرای سوم انجام مدیتیشن به این صورت که تصور کنید یک گل زرد رنگ بر بالای شکم شما در حال شکوفا شدن است و با تنفس، درخشش و حرارت و زردی خودش را به چاکرای سوم شما ‌می دهد مراقبه رنگ زرد می‌تواند به شما کمک کند تا این چاکرا را متعادل کنید و همچنین با لذت بردن از نور خورشید، آتش، مزرعه گندم رسیده و گل آفتاب گردان و استفاده از سنگهایی که انرژی این چاکرا را تعدیل و تنظیم می کند در مطالب پایین تر نام بردیم. با ماساژ روغن رزماری و روغن اسطوخودوس و استنشاق رایحه رزماری چاکرای سوم فعال تر می شود.

 

رنگ درمانی: رنگ درمانی یکی از محورهای اصلی تعادل در فعالیت چاکراهای بدن می باشد برای فعال کردن چاکراهای بدنتان کافی است از رنگ مربوط به آن چاکرا در لباس و محیط اطرافتان استفاده کنید برای چاکرای خورشیدی از رنگ زرد در محیط و لباستان استفاده کنید تا سطح فعالیت آن را به حد مطلوبی برسانید همچنین تصویر رنگ زرد را نگاه کنید حتی شده بصورت تصویرسازی.

 

سنگهای چاکرای سوم: سنگهای زرد، سیترین، عقیق زرد، کهربا، زبرجد زرد، چشم ببر، یاقوت زرد، یشم، مون استون، کوارتز دودی، عقیق کارنلین، پرنیت،موکائیت، عقیق خزه ای

 

موسیقی درمانی: برای فعال کردن چاکرای خورشیدی سعی کنید از موسیقی های شاد گوش کنید و دائما در مکان هایی قرار بگیرید که از موزیک های شاد و پر جنب و جوش استفاده می کنند.

 

تغذیه مربوط به چاکرای سوم: میوه های زرد رنگ مثل فلفل زرد، بلال شیرین، موز، آناناس، زرده تخم مرغ، پنیر هلندی، آلوی زرد، هل، زنجبیل، بابونه، رازیانه مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *