مقالات یوگا

تنفس های کاربردی

سلام دوستان لیلا شفارودی هستم از سایت لیلاآرت با انواع صحیح تنفس ها همراه من باشید و همیشه جسمی سالم و ذهنی آرام داشته باشید
نفس حیاتی ترین فرآیند بدن است و پیوندی تنگاتنگ با عملکرد مغز دارد. بیشتر مردم اشتباه تنفس می کنند از بخش کوچکی از گنجایش ریه شون استفاده می کنند و تنفس شون سطحی هست و بدن را از اکسیژن و پرانایی که برای یک سلامت خوب ضروری است محروم می کند. این پنج تمرین اول که در این بخش داده شده عادت های تنفس صحیح را معرفی می کند فرایند تنفسی را پرورش داده و گنجایش حیاتی ریه ها رو بیشتر می کنند.

کسانی که با نفس های کوتاه و تند تنفس می کنند احتمالا طول عمر کوتاهتری دارند تا کسانی که آهسته و عمیق نفس می کشند. تنفس ارتباط مستقیمی با قلب دارد. سرعت آهسته تنفس، قلب را نیرومندتر و تغذیه آن را بهتر می کند و در عمر طولانی تر نقش دارد.

بهترین زمان و مکان تمرین : زمان سپیده دم است که بدن شاداب و سرحال و تاثیر ذهن بسیار معدود است. اگر در این زمان تمرین امکان پذیر نیست زمان خوب پس از غروب خورشید است و حتی قبل از خواب. سعی کنید هر روز در یک زمان و مکان مشخص تمرین کنید نظم قدرت و اراده را افزایش می دهد.
در اتاقی ساکت و تمیز که دارای تهویه هست تمرین کنید در نور مستقیم خورشید تمرین نکنید چون بدن بیش از حد گرم می شود مگر صبح زود که پرتوی خورشید ملایم و سودمند است.

نکات مهم : قبل از تمرین تنفس بهتر هست که یه دوشی بگیریم یا حداقل دست وپا و صورت خود را بشوریم. نیم ساعت بعد از تمرین حمام نکنیم تا دمای بدن عادی شود.
برای تمرین لباس نخی راحت و گشاد بپوشید. در هوای سرد حتما بدن را با ملافه بپوشانید.
سه تا چهار ساعت بعد از خوردن غذا صبر کنید غذا در معده به ریه ها فشار می آورد و تنفس را دشوار می کند.
همیشه از بینی نفس بکشید مگر در موارد خاص، سوراخ بینی باید تمیز باشد تا نفس بخوبی جریان یابد.
تمام مدتی که روی یک پتو یا مت نشسته اید باید تا حد ممکن آرام و ستون مهره ها رو صاف قرار داده و سروگردن در یک امتداد باشد کسانی که نمیتوانند در این وضعیت بنشینند به دیوار تکیه داده پاها را دراز کنند یا روی صندلی در وضعیتی صاف بنشینند.
تا جایی که میتوانید تنفس ها را بدون هیچ فشار و ناراحتی انجام دهید که ماهر شوید و بتوانید به تنفس پیشرفته تر بروید ریه ها اندام ظریفی هستند هر استفاده نادرست به آنها آسیب میزند دقت کنید نگه داشتن نفس فقط به مدتی که راحت هستید انجام دهید.
در ادامه این مبحث به انواع تنفس ها میپردازیم با من همراه باشید و با حوصله تکنیک ها رو اجرا کنید و به نتایج فوق العاده ای در جسم و ذهن خود دست یابید.
اگر براتون مفید بود خوشحال میشم نظرتون رو برای ما ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *